SE BILEN ALLEREDE EFTER PÅSKE

Nu kan du for første gang se den helt nye og 100% elektriske Suzuki e VITARA i Danmark. Vi vi viser stolt vores nye elbil frem allerede efter påske, hvor du 6 steder i Danmark kan se den. Alle stederne er åbne i tidsrummet kl. 14-20, og vi byder på kaffe, te og sodavand samt lidt sødt til ganen.

Find dato og sted som passer dig og tilmeld dig – vi glæder os til at se dig!

Ny platform

eVitara er udviklet på en ny platform (Heartect-e), som er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil som fx sikkerhedszone og plads til højvoltsbatteriet. Med en længde på 4,3 meter er den 9 cm længere end Vitara modellen med benzinmotor, mens akselafstanden med sine 2,7 meter er hele 20 cm længere. Det betyder, at der er rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og som en af de meget få elbiler i klassen, vil den nye eVitara også kunne fås med træk på alle 4 hjul.

Scenen er sat for en eksklusiv oplevelse i kabinen

Når man åbner en af dørene, bliver man mødt af en rummelig kabine med store og komfortable sæder og et instrumentbord med 10,25” digital instrumentering, hvor man kan vælge mellem forskellige opsætninger. Den digitale instrumentering glider direkte over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Rattet er med to brede eger og ”afskåret” top og bund for bedre udsyn og ind/udstigning. I den nærmest flydende midterkonsol betjenes gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og forskellige kørselsindstillinger.

Elektrificerede hestekræfter

Den nye eVitara drives frem af en elmotor, som sammen med reduktionsgearet og inverteren (der omdanner batteriets jævnstrøm til vekselstrøm) er samlet i én kompakt og vægtbesparende enhed kaldet eAxle. I modellerne med 2-hjulstræk yder motoren enten 144 eller 174 hk, mens modellen med 4WD er udstyret med en ekstra elmotor ved baghjulene og har en samlet motorydelse på 184 hk.

vælg mellem 2 batteristørrelser

Suzuki e VITARA findes i tre forskellige udstyrsversioner: Club, Active og topversionen Adventure. Club har et batteri på 49 kWh, mens Active og Adventure leveres med 61 kWh batteri. Batteriet er koblet til en effektiv elmotor på 144 hk eller 174 hk afhængig af version. Vælger du AllGrip-e (4WD) får du en samlet ydelse på 184 hk med maksimalt moment på hele 300 Nm.

Batterierne er af typen litium-jernfosfat, som sikrer lang levetid, og alle versioner har varmepumpe, der sikrer optimal rækkevidde ved kørsel på kolde vinterdage med varmen tændt i kabinen.

Rækkevidden og de officielle WLTP-tal for e VITARA er endnu ikke klar, men Suzuki går efter en fornuftig balance mellem batteristørrelse, vægt, rækkevidde og pris. Foreløbig indikation er en rækkevidde på hhv. godt 300 km og godt 400 km afhængig af batteristørrelsen.